Aranytoll pályázat

Különvélemény

Majszolnál valami egészségeset olvasás közben?

Aranycsillogás - Koktél Ruha Kecskemét

Császár József: Vizsgálat

2011.05.15. 18:17 :: Aranytoll

 Vizsgálat

 
Egyik alkalommal aprócska faszilánk ment a szemembe, így a szemészeti ügyeleten kötöttem ki feleségem kíséretében.
Az adatok felvétele után a doktornő leültetett egy székre az olvasótáblával szemben.
Mondott egy számot, hogy attól lefelé olvassam a többit. Azt meg is találtam, és mint a jó diák, hangosan és gyorsan végigolvastam az oszlopot. Nagyon elégedett voltam magammal és a szememmel is, bár igaz, az nagyon fájt, de megnyugodtam, hogy jól látok.
Gondolataimból az zökkentett ki, amikor a doktornő felkért, hogy olvassak újra. Megtettem. Ekkor jött a váratlan kérdés: van magának szemüvege? Közöltem, hogy nincs. Ezután a következő párbeszéd játszódott le közöttünk:
-Legyen szíves, olvassa újra!
Elolvastam.
-Mondja, maga egyáltalán nem hord szemüveget?
-Nincs szemüvegem, anélkül is nagyon jól látok.
-Sosem volt?
-Nem soha.
-Olvassa már el még egyszer figyelmesen!
Olvastam, bár kicsit elbizonytalanodva. Sejtettem, hogy itt valami nincs teljesen rendjén. De már hallom is a kérdést:
-Soha nem is volt szemüvege? Egyáltalán: lát maga?
-Látok - mondtam, de most már nem voltam ebben olyan biztos, mint még néhány perccel azelőtt. Hirtelen körülnéztem. Ott ült az egyik sarokban a feleségem, ott volt a falon a tábla betűkkel, számokkal, és ott állt mellettem a doktornő, aki igen furcsán méregetett. A helyzet tragikomikus volt. Itt vagyok én, egy ember, aki megvakult, és mégis lát.
Hallottam ismét a felszólítást – olyan volt mintha egy mélykútból jött volna:
-Kérem, olvassa újra!
Hosszú, kínos csend következett. Csak néztem a táblát, amelyen még mindig ugyanazok a számok sorakoztak egymás alatt. Újra hallottam a most már tétova felszólítást:
-Olvassa már el ismét!
Teljesen tanácstalanul ültem, bámultam a táblát, a szemem fájt, és hallgattam. Egyszer csak a tábla legfelső sorára tévedt a tekintetem. Ott volt a keresett szám, és ott volt a tábla közepén húzott vízszintes vonal alatt is, az utolsó oszlopban. Én mindig innen olvastam, lefelé egészen az alsó legkisebb számig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranytoll.blog.hu/api/trackback/id/tr212905927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása