Aranytoll pályázat

Különvélemény

Majszolnál valami egészségeset olvasás közben?

Aranycsillogás - Koktél Ruha Kecskemét

Szalay Sándor - A KÁDBÓL

2008.04.16. 16:27 :: Aranytoll

 
A kádban fekszem. Arra gondolok, hogy nem mozdulok többet. Hogy megpróbálok nem mozdulni többet. Ha mozdulok, abból baj lehet. A megmozdulás csak az elős lépcső. Ha mozdulok, a végén munkát fogok keresni. Pedig azt nem szabad. Még nem. Elmondom, miért.

Engem ritkán rúgnak ki. Többnyire én intek be.
Szóval öt évig dolgoztam egy bejelentett helyen, teljesen normális munkahely, tele besúgókkal, talpnyalókkal, hátulról késsel döfködőkkel, házasságtörőkkel, tolvajokkal, megalomániásokkal, kisebbségi komplexusban szenvedőkkel, nagyhangúakkal, üresfejű sportolókkal, rejtőzködőkkel, zaklatókkal, nácikkal, valakiknek a valakijeivel, és a végén úgy döntöttem, hogy eddig szólt a papír, ennyire szerződtem, eddig segítettem őket, mostantól boldoguljanak maguk, szóval kilépek, és abban a pillanatban furcsa ördögi körbe kerültem.

Rutinos munkahely otthagyóként első utam a Munkaügyi Központba (Munkanélküli Hivataltm) vezetett. A tényálladék? A Hivatal lelkes munkásai három hónapig az addigi fizetésem nyolcvan százalékát utalják, azután hat hónapig a minimálbér valamennyi százalékát. Könnyű kiszámolni, hogy ez majd fél éves fizetésem, amit kilenc hónap alatt kapok meg. Persze, csak ha meg akarom kapni. És miért ne akarnám. Jó bólogató jánosként rábólintok erre is.

Szóval most a kádban fekszem, és igyekszem nem mozdulni. Ha munkát találok, azonnal beszüntetik a pénz csorgatását szomjas bankszámlámra. A kádban fekszem, és a plafont nézem, hogy megkapjam a havi iksz ezremet. Ha úgy döntenék, hogy ez nekem kevés, és munkát keresnék, nem lennék munkanélküli, nem kapnám meg ezt a pénzt. Amit egyszer már megítéltek nekem az öt év hátbaszúrkálásért, leköpködésért, hangoskodásért, hogy a többit ne is említsem.

Persze, ez így kamu – mondaná a Munkaügyi Központban (Munkanélküli Hivataltm) dolgozó pártfogóm, aki mint alkoholistát kísérget a munkanélküliség rögös útján. A munkakereső, ha úgy gondolja, egyben is kiveheti a számára megítélt összeget - mondaná. Könnyű felcsillanni a szemnek. Ez annyit jelentene, hogy majd’ fél milka áll a házhoz, ki is rúgjuk az oldalát a haverokkal. A felét – tenné hozzá. A felét veheti fel. Várjunk csak… Az annyit jelent, hogy fél milka helyett egy negyed? Na mindegy, kisebb lesz a buli. Majd bepótoljuk. Mikor vehetem fel a második részletet? Nos… soha. Nahát.

Hadd fussak végig ezen, hogy jól értem-e? Ha vagyok annyira izgága, hogy mondjuk nem szeretnék kilenc hónapig otthon ülni, és számolni a repedéseket a plafonon, és főleg nem szeretnék fél évig havi potomezer forintból vegetálni, inkább munkát keresnék, akkor felvehetem a megítélt összeg felét. Annak az összegnek a felét, ami jár nekem. Amire már rábólintott a sóhivataloktól kezdve a különböző minisztériumokon át az Atyaúristenig mindenki. A felét kapom, amiért nem vagyok hajlandó otthon kurkászkodni, hanem dolgozni szeretnék, hogy adózhassak végre megint. Ez a jutalmam.

Persze, mindig van másik opció. Például maradok munkanélküli, havonta járok a Hivatalba a kiskönyvemmel, kapom a nagy lóvékat. Hozzák már, zsákolva, talicskákkal. Zöldhasúakat, csörgős tallérokat. Ez az, csak borogassátok ide körém, el szeretnék süllyedni benne, mint a futóhomokban. Egyre kevesebbet talicskáznak, hogy a végétől elmenjen a kedvem. Ha megelégelném, és találnék munkát, a számomra kiutalandó összeg úgysem vész el. Kivehetem a fennmaradó összeg felét. VAGY. Eltehetem az egészet későbbre. Ha megint munkanélkülivé válnék egyszercsak. Pontosítok: ha öt éven belül válok munkanélkülivé. Azután ugyanis elvész a fennmaradó pénzem. Igen, erről már én is hallottam. A sokáig érintetlen pénz, néhány év után elporlik. Erre a szakemberek még sajnos nem találtak semmilyen megoldást.

Tehát nem éri meg munkát keresnem. Inkább fekszem a kádban. Elvagyok én itt. Mozdulatlanul. Pancsi-pancsi. Mint valami mantra: nem mozdulok többet - nem mozdulok többet – nem mozdulok többet.
A Munkaügyi Központ (Munkanélküli Hivataltm) éppen most csinált belőlem kilenc hónapra munkanélkülit. Vagy fekete munkást. Csak a temperamentumomtól függ.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranytoll.blog.hu/api/trackback/id/tr23428503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása